20 Δεκεμβρίου, 2024

Imerida

Ανθεκτικότητα στην αγορά σούπερ μάρκετ παρά την αύξηση τιμών το 2024


Παρά την οικονομική κρίση και τις αυξανόμενες τιμές, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ παραμένουν σε υψηλά επίπεδα κατά το 2024. Οι καταναλωτές δείχνουν να συνεχίζουν να επενδύουν σε βασικά αγαθά, κάτι που υποδεικνύει ότι η δαπάνη αυτή είναι ανελαστική. Σύμφωνα με στοιχεία από τη Circana, η αγορά των γρήγορα κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024 σημείωσε αύξηση 2,8% σε αξία.

Σημαντική αύξηση υπάρχει στην κατηγορία των τροφίμων, η οποία παρουσίασε ρυθμό 3,4% αύξησης πωλήσεων. Τα τρόφιμα συνέβαλαν κατά 81,8% στον συνολικό τζίρο της αγοράς, με τα τυποποιημένα να αποτελούν το 59,7% και τα χύμα προϊόντα το 22,1%. Στην κατηγορία των τυποποιημένων προϊόντων, η αξία πωλήσεων στα τρόφιμα ανέβηκε κατά 3,7%, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,9%.

Αξιοσημείωτη είναι και η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που κέρδισαν μερίδιο 26,8% το επτάμηνο του 2024, υποδηλώνοντας ότι αναπτύσσονται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, τα οποία αυξήθηκαν κατά 2,1%. Οι κατηγορίες τροφίμων από αλκοολούχα ποτά σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις, 6,9% και 7,5% αντίστοιχα για τα μη αλκοολούχα.

Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των καταστημάτων, οι μικρές μονάδες (έως 400 τ.μ.) παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων με 5,9%. Οι hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.) ακολούθησαν με 3,9%, ενώ οι μεγέθους 1.000-2.500 τ.μ. σημείωσαν αύξηση 2,7%.

Σημαντική είναι και η αύξηση στην κατηγορία των χύμα προϊόντων, με τα λαχανικά να ανεβαίνουν κατά 5,4%, το κρέας κατά 8,4% και το κοτόπουλο κατά 7,9%. Ωστόσο, τα αλλαντικά παρουσίασαν πτώση 9,3%. Η συνολική αγορά των χύμα προϊόντων αυξήθηκε κατά 2,5% το επτάμηνο του 2024, καταδεικνύοντας την αναζωογόνηση της ζήτησης για φρέσκα προϊόντα.

Η συνολική αξία αγοράς για το επτάμηνο ανήλθε σε 6,83 δισ. ευρώ, αυξημένη σε σύγκριση με 6,64 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυξήθηκαν επίσης οι πωλήσεις προϊόντων οικιακής φροντίδας κατά 0,3%, αν και η κατηγορία Υγείας και Ομορφιάς παρουσίασε μικρή μείωση κατά 0,3%. Οι τιμές ανά μονάδα για τα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 0,8%, ενώ παρατηρήθηκαν μειώσεις σε άλλες κατηγορίες όπως Υγεία και Ομορφιά (-3,3%) και Οικιακή Φροντίδα (-1,9%).

Πηγή: newsbeast.gr

Share: Facebook Twitter Linkedin