4 Δεκεμβρίου, 2024

Imerida

Η Διστακτικότητα των Ελλήνων Καταναλωτών για τις Αγορές της Black Friday και Cyber Monday


Σύμφωνα με την έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2024 της ΕΥ, σχεδόν το 50% των Ελλήνων καταναλωτών προγραμματίζει να κάνει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday (29 Νοεμβρίου) και της Cyber Monday που ακολουθεί. Η έρευνα διεξάγεται κάθε χρόνο από το 2021 σε συνεργασία με την MRB και αναλύει τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προθέσεις αγορών διαφέρουν ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια και τις τιμές των προϊόντων. Ειδικότερα, το 62% από αυτούς που θεωρούν την προσιτότητα πρωταρχικής σημασίας δήλωσαν ότι δεν σκοπεύουν να κάνουν αγορές. Αντίθετα, οι νεότεροι καταναλωτές ηλικίας 18-29 ετών, και κυρίως οι φοιτητές, φαίνεται να είναι πιο πρόθυμοι με ποσοστό 65%, ενώ η ηλικιακή ομάδα 40-49 ετών φτάνει το 54%. Η ύπαρξη ανηλίκων παιδιών στην οικογένεια σχετίζεται επίσης με αυξημένα ποσοστά καταναλωτικής διάθεσης, φτάνοντας το 60%.

Παρά την διστακτικότητα που δείχνουν ορισμένοι καταναλωτές, οι προσφορές της Black Friday και της Cyber Monday φαίνεται να έχουν σημαντική απήχηση. Από αυτούς που σκοπεύουν να αγοράσουν, σχεδόν το 79% αναβάλλει κάποιες από αυτές τις αγορές για τις ημέρες των προσφορών.

Σχολιάζοντας την κατάσταση, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη τόνισε ότι η οικονομική αβεβαιότητα και η αύξηση τιμών κρατούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως συμβαίνει και διεθνώς. Πρότεινε στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να αξιοποιήσουν νέα δεδομένα και τεχνογνωσία, όπως η χρήση αλγορίθμων dynamic pricing και η αξιοποίηση των δεδομένων καταναλωτών με τεχνητή νοημοσύνη για την πρόβλεψη της ζήτησης και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών.

Πηγή: newsbeast.gr

Share: Facebook Twitter Linkedin