Οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ δείχνουν μια πτωτική τάση στις πωλήσεις, παρά την αναμενόμενη βελτίωση της οικονομίας. Συγκεκριμένα, ο όγκος των αλκοολούχων ποτών που πωλήθηκαν κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους έχει μειωθεί κατά 3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της περασμένης χρονιάς, όπως αναφέρει η IWSR. Ιδιαίτερα η βότκα, το ρούμι και το σκωτσέζικο ουίσκι ανήκουν στις κατηγορίες με τις χειρότερες επιδόσεις. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων αλκοολούχων ποτών είχε σταθερή αύξηση για σχεδόν δύο δεκαετίες μέχρι το 2019, με εντυπωσιακή εκτόξευση το 2020 και το 2021 λόγω των lockdowns, αλλά παρουσίασε μείωση κατά 2,9% το 2023.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η τάση αυτή έχει προκαλέσει ανησυχία και συζητήσεις σχετικά με τις αιτίες της πτώσης, με αναλυτές να διαφωνούν αν η κατάσταση είναι κυκλική ή διαρθρωτική. Η αβεβαιότητα στον τομέα έχει πλήξει την εμπιστοσύνη προς τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές των αλκοολούχων ποτών. Ο Marten Lodewijks, πρόεδρος της IWSR στις ΗΠΑ, σημειώνει ότι ο κλάδος αντιμετώπισε αρχικές ανησυχίες κατά την πανδημία, αλλά παρατήρησε σημαντική ανάπτυξη στην αρχή.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις βότκας εμφάνισαν μείωση 3,8%, ενώ το σκωτσέζικο ουίσκι κατέγραψε πτώση 5,8%. Παρά τη φήμη της τεκίλας ως του ταχύτερα αναπτυσσόμενου αλκοολούχου ποτού στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 1,1%. Επίσης, παράγοντες όπως η εξάπλωση νέων φαρμάκων για την απώλεια βάρους, η χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ από τη γενιά Z και η αυξανόμενη νομιμοποίηση της μαριχουάνας εκτιμάται ότι ενδέχεται να επηρεάσουν τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών μακροπρόθεσμα.
Πηγή: newsbeast.gr