Η Ελλάδα συνεχίζει να προσελκύει επενδυτικά κεφάλαια στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, έχοντας καθιερωθεί ως στρατηγικός κόμβος διαμεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η ισχυρή γεωπολιτική τοποθεσία της χώρας, σε συνδυασμό με τη συνεχή βελτίωση των υποδομών της, επιτρέπει την αντιστάθμιση των προκλήσεων που προκύπτουν από τις γεωπολιτικές κρίσεις. Όλες αυτές οι εξελίξεις καταγράφηκαν από την επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, στη διάρκεια σχετικής ανακοίνωσης.
Η επιτροπή υπογραμμίζει ότι οι συνεχείς επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους και οι δράσεις για την ψηφιακή μετάβαση του τομέα, όπως η υιοθέτηση ηλεκτρονικών φορτωτικών, θα συντελούν στην αναπτυξιακή πορεία του κλάδου στο μέλλον. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην επιδίωξη μείωσης των ρύπων, ακολουθώντας τις αρχές του ESG.
Οι επενδύσεις σε νέους αποθηκευτικούς χώρους φαίνεται να δυναμώνουν, καθοδηγούμενες από μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια, που οραματίζονται την Ελλάδα ως διεθνή κόμβο διανομής. Κατά το 2024, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες ανακοίνωσαν την ανάπτυξη νέων αποθηκών κυρίως στη Δυτική Αττική, με δυναμικότητα μεγαλύτερη των 200.000 τ.μ. Σημαντικές υποδομές, όπως το Θριάσιο, προγραμματίζονται με εκτίμηση επενδύσεων που αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, ο τομέας των οδικών μεταφορών δέχεται πλήγματα από τη μείωση των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων προς την Ευρώπη, με τις τιμές των κομίστρων να αυξάνονται λόγω της έλλειψης οδηγών και των υψηλών τιμών συντήρησης οχημάτων.
Στον ναυτιλιακό τομέα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά παρουσίασε μείωση, ωστόσο η κατάσταση φαίνεται να βελτιώνεται. Σημαντικά γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα επηρεάζουν τη διακίνηση μέσω Σουέζ, οδηγώντας σε αλλαγές στις ναυτικές διαδρομές. Επιπλέον, έχει σημειωθεί αποκλιμάκωση των ναύλων προς Ευρώπη και ΗΠΑ.
Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της αεροπορικής εμπορευματικής κίνησης, η οποία έχει ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, κυρίως λόγω της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου και της περιορισμένης διαθεσιμότητας άλλων μεταφορικών μέσων. Παρά την αύξηση της χωρητικότητας, οι ναύλοι παραμένουν υψηλοί.
Τέλος, ο σιδηροδρομικός τομέας αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία, περιορίζοντας τη συμμετοχή του στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών στο 2%.
Πηγή: newsbeast.gr