Πάνω από 3 στους 10 φορολογούμενους που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024, πέτυχαν είτε «κούρεμα» είτε διαγραφή των πρόσθετων φόρων, των προσαυξήσεων και των προστίμων που τους είχαν επιβληθεί. Η ανατροπή αυτή αφορά κυρίως φορολογούμενους που αμφισβήτησαν τα αποτελέσματα των ελέγχων, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι 1.306 από τις 4.062 εξετασθείσες υποθέσεις δικαιώθηκαν, ποσοστό που ανέρχεται στο 32,16%. Οι 2.756 προσφυγές απορρίφθηκαν, ενώ 117 απορρίφθηκαν σιωπηρώς λόγω της λήξης προθεσμίας 120 ημερών για την εξέταση και 7 υποθέσεις τέθηκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης των προσφυγόντων.
Σύμφωνα με τα στατιστικά της ΑΑΔΕ, από το 2013 έως τον Αύγουστο 2024, υποβλήθηκαν συνολικά 92.670 ενδικοφανείς προσφυγές, με 88.605 από αυτές να έχουν εκδικαστεί. Από αυτές, 21.859 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν, με τη ΔΕΔ να ακυρώνει τις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού για ένα στις τέσσερις περιπτώσεις. Επιπλέον, οι φορολογικές διαφορές που έχουν φτάσει στα δικαστήρια ανέρχονται σε 35.671.
Εάν οι φορολογούμενοι δεν βρουν το δίκιο τους στη ΔΕΔ, έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια. Σημειώνεται ότι το 40% των προσφυγών που δεν γίνονται δεκτές από τη ΔΕΔ καταλήγουν στη δικαστική διαδικασία. Η διαδικασία της προσφυγής στη ΔΕΔ πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 30 ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού του Φόρου, αλλιώς ο φορολογούμενος χάνει το δικαίωμα προσφυγής, συμπεριλαμβανομένων και των διοικητικών δικαστηρίων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, προτού υποβληθεί η προσφυγή στη ΔΕΔ, ο ελεγχόμενος οφείλει να καταβάλει το 50% των επιβληθέντων φόρων και προστίμων. Σε περίπτωση που δικαιωθεί, το ποσό επιστρέφεται. Από την 1η Φεβρουαρίου 2023, οι ενδικοφανείς προσφυγές υποβάλλονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και πρέπει να περιλαμβάνουν τα απαραίτητα στοιχεία του προσφεύγοντος και τους λόγους της προσφυγής.
Πηγή: newsbeast.gr