Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αναφέρθηκε στις διεθνείς τάσεις και τις αλλαγές στον τομέα των υποδομών κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ναυτεμπορικής. Τόνισε ότι η Ελλάδα παρουσίαζει σημαντικές ελλείψεις σε έργα υποδομής, όπως αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, Μετρό, λιμάνια και αεροδρόμια. «Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να κατανοήσεις την κατάσταση», σημείωσε ο κ. Σουρέτης, προσδιορίζοντας ότι οι πολίτες έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με αυτή τη σκληρή πραγματικότητα.
Σύμφωνα με τον κ. Σουρέτη, η συντήρηση και η λειτουργία των υποδομών είναι εξίσου σημαντικές με την κατασκευή τους. «Τα έργα απαιτούν διαρκή μέριμνα και συντήρηση», ανέφερε, αναγνωρίζοντας ότι το ελληνικό δημόσιο δεν διακρίνεται για την ικανότητά του σε αυτόν τον τομέα. Ο κ. Σουρέτης διευκρίνισε ότι οι σύγχρονες απαιτήσεις για έξυπνες και βιώσιμες υποδομές καθιστούν την κατάσταση ακόμη πιο επείγουσα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας, έχει διαγνώσει νωρίς αυτή την ανάγκη. Ο Όμιλος έχει δημιουργήσει ένα στρατηγικό πλάνο, ύψους 3 δισ. ευρώ, για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και θα ενισχύσουν τη θέση της χώρας. «Η επενδυτική μας ισχύς μπορεί να πολλαπλασιαστεί με δανεισμό και είναι διαθέσιμη για έργα αναγκαία για την κοινωνία», υπογράμμισε.
Ο κατασκευαστικός τομέας αναγνωρίζεται ως κρίσιμη δύναμη για την οικονομία, με κάθε 1 ευρώ δαπάνης να προσθέτει αντίστοιχο ποσό στο ΑΕΠ. Παρά τη θετική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα εμφανίζει υστέρηση σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ιδιαίτερα εντύπωση προκάλεσε η διαφορά στο ποσοστό των επενδύσεων σε κατασκευές.
Ο κ. Σουρέτης ανέφερε συγκεκριμένα ότι το ΑΕΠ που συνεισφέρει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φτάνει τα 4,8 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 1,12% του συνολικού Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας, ενώ οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται είναι περίπου 37.500, περίπου το 1% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα.
Ωστόσο, ο τομέας αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού και τη δύσκολη διαδικασία υλοποίησης έργων λόγω καθυστερήσεων από δημόσιες υπηρεσίες. Ο κ. Σουρέτης πρότεινε τη δημιουργία ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Υποδομών, τονίζοντας την ανάγκη για συγκεκριμένες προτεραιότητες και πόρους χρηματοδότησης.
Τέλος, χαρακτήρισε απαράδεκτη την αντιμετώπιση των πρότυπων προτάσεων από την πολιτεία, οι οποίες θα μπορούσαν να επιταχύνουν τη διαδικασία ανάπτυξης υποδομών και να προσελκύσουν ιδιωτικά κεφάλαια. Η συζήτηση αυτή αποκαλύπτει τα πολλά προβλήματα και τις δυνατότητες του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα.
Πηγή: newsbeast.gr