Ένα σημαντικό έργο που υπηρετεί τις ανάγκες της Αθήνας είναι ο σταθμός «Κολωνάκι» της Γραμμής 4 του Μετρό, ο οποίος βρίσκεται 35 μέτρα κάτω από μία από τις πιο κεντρικές και πολυσύχναστες περιοχές, το Κολωνάκι. Η εκσκαφή του εργοταξίου έχει φτάσει τα 28 μέτρα, με το τελικό βάθος να προγραμματίζεται στα 35 μέτρα. Το εμβαδόν του σκάμματος ξεπερνά τα 2.000 τετραγωνικά μέτρα, και ο όγκος της εκσκαφής ισοδυναμεί με οκτώ 10όροφες πολυκατοικίες.
Αυτή τη στιγμή, περίπου 35 άνθρωποι εργάζονται στην εκσκαφή, ενώ καθημερινά απομακρύνονται έως και 500 κυβικά μέτρα χώματος. Στο σύνολό τους, θα έχουν απομακρυνθεί 68.000 κυβικά μέτρα χώματος μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, εκ των οποίων 53.000 έχουν ήδη απομακρυνθεί. Ο σταθμός «Κολωνάκι» θα συνδεθεί με σήραγγα που θα περνάει κάτω από τις ήδη λειτουργούσες Γραμμές 2 και 3.
Η κατασκευή της σήραγγας εξελίσσεται με ενθαρρυντικούς ρυθμούς. Δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες εργάζονται για να ολοκληρώσουν τα 12,8 χιλιόμετρα της διαδρομής μέσα στο 2026, διευκολύνοντας την κυκλοφορία σε περιοχές με υψηλή πυκνότητα κατοίκησης, όπως το Γαλάτσι και η Κυψέλη. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 2 χιλιομέτρων.
Η ΑΒΑΞ ανέλαβε τα έργα το 2022, αν και η αρχική παράδοση είχε καθυστερήσει κατά δέκα μήνες. Παρ’ όλα αυτά, η πρόοδος είναι εντυπωσιακή και οι εργασίες συνεχίζονται αδιάκοπα. Εντούτοις, έξι από τους 15 εργοταξιακούς χώρους που απαιτούνται για την κατασκευή των σταθμών παραμένουν στην εκκρεμότητα λόγω δικαστικών προσφυγών.
Η Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, θα ξεκινά από την Κατεχάκη και θα διασχίζει περιοχές όπως Ζωγράφου, Καισαριανή, Εξάρχεια, Δικαστήρια Ευελπίδων, Κυψέλη και θα καταλήγει στο Άλσος Βεϊκου.
Πηγή: newsbeast.gr