Ολοκληρώθηκε σήμερα η καταβολή ενός εφάπαξ ποσού 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος κέρδισε τη θέση του Προτιμητέου Επενδυτή στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών. Η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου από τη Βουλή.
Η νέα σύμβαση αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή την Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024 και αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στους χρήστες της Αττικής Οδού όσο και στο δημόσιο συμφέρον.
Συγκεκριμένα, το Δημόσιο θα εισπράξει το υψηλότερο εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του δημόσιου χρέους περίπου κατά 1,5% του ΑΕΠ. Επιπλέον, ο Παραχωρησιούχος θα καταβάλει Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης που θα φτάσει το 9,3% των συνολικών εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Αρχικά, η Ετήσια Αμοιβή ήταν 7,5%, αλλά θα προσαρμοστεί σύμφωνα με τα τρέχοντα επιτόκια.
Επιπλέον, η νέα σύμβαση προβλέπει ότι το ποσό των διοδίων για οχήματα κατηγορίας 2 θα μειωθεί από 2,80 ευρώ σε 2,50 ευρώ από την ημερομηνία έναρξης της νέας σύμβασης. Για πρώτη φορά, επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν εξολοκλήρου σε άτομα με αναπηρία και σε βαριά ανάπηρους πολέμου θα απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων. Αυτή η απαλλαγή θα ισχύει και για τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ΑΜΕΑ, ανεξάρτητα από την ιδιοκτησία τους.
Η σύμβαση απαιτεί επίσης από τον Παραχωρησιούχο να εκτελεί εργασίες συντήρησης του οδικού άξονα, με το κόστος αυτών να εκτιμάται σε τουλάχιστον 380 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης. Ανά διετία, θα γίνεται αξιολόγηση της ορθής και ασφαλούς λειτουργίας της Αττικής Οδού, με βάση βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI). Σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων, θα επιβάλλονται χρηματικές ποινές και άλλες κυρώσεις.
Πηγή: newsbeast.gr