Κατατέθηκε στη Βουλή σχέδιο νόμου που αφορά τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, με αντάλλαγμα 3.270.000.000 ευρώ, το οποίο είναι το πιο υψηλό ποσό στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ. Η σύμβαση περιλαμβάνει προδιαγραφές που στοχεύουν στην προστασία των οδηγών – χρηστών της Αττικής Οδού, διασφαλίζοντας τη συντήρηση του δρόμου και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση είναι η μεγαλύτερη ανάμεσα στις 9 αποκρατικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί από το υπουργείο τον τελευταίο χρόνο, και αυτές οι αλλαγές είναι καθοριστικές για την οικονομία, τις επενδύσεις και την απασχόληση. Ο Καθιδρυτής της Αττικής Οδού, τη χαρακτηρίζει σημαντική για την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών και προσθέτει ότι η σύμβαση διασφαλίζει την περαιτέρω αναβάθμισή της, καθώς και τη σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους.
Η σύμβαση επισημαίνεται ότι προβλέπει τη μείωση των διοδίων από 2,8 ευρώ σε 2,5 ευρώ από την 6η Οκτωβρίου, ημέρα παράδοσης του αυτοκινητοδρόμου στον παραχωρησιούχο. Η μείωση αφορά επιβατικά και ελαφρά εμπορικά οχήματα καθώς και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.
Ο παραχωρησιούχος, η ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Επιπλέον του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος των 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των εσόδων από την εκμετάλλευση, ενώ πρόκειται να επενδύσει 380 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και τις αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.
Επιπλέον, υπάρχουν διατάξεις για τη διασφάλιση επαρκούς συντήρησης και εύρυθμης λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, καθώς και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο χρόνια με βάση βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs), και σε περίπτωση που δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι θα επιβάλλονται χρηματικές ποινές και άλλες κυρώσεις.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε ότι η νέα σύμβαση εξασφαλίζει τη χωρίς προβλήματα λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, που είναι κρίσιμος για την κυκλοφορία στην Αττική, με υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Επισήμανε επίσης ότι η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και ωφέλιμη για όλα τα μέρη, καλύπτοντας το δημόσιο συμφέρον.
Πηγή: newsbeast.gr