1 Δεκεμβρίου, 2024

Imerida

Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες Απαντούν στην Κίνα με Στρατηγική Ανάκαμψη στην Ηλεκτροκίνηση


Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη δυνατότητα να επανακατακτήσουν ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην ήπειρο, μετά την πτώση που υπήρξε λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας των κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εφόσον οι ευρωπαίοι κατασκευαστές τηρήσουν τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την μείωση των εκπομπών ρύπων. Ταυτόχρονα, η αύξηση των δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενδέχεται να περιορίσει την προσβασιμότητά τους στην αγορά, ανεβάζοντας τις τιμές τους.

Ωστόσο, η επέκταση των κινέζικων ηλεκτρικών οχημάτων στη ευρωπαϊκή αγορά μπορεί να φτάσει το 27% των πωλήσεων BEV αν η ΕΕ καθυστερήσει την εφαρμογή των στόχων CO2 για το 2025 και στηριχθεί αποκλειστικά στην επιβολή δασμών. Αυτή η στρατηγική πιθανόν να οδηγήσει σε στασιμότητα στις πωλήσεις BEV που κατασκευάζονται στην ΕΕ, καθώς οι κατασκευαστές μπορεί να στραφούν σε πιο κερδοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, απο delaying τη διάθεση πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά.

Για να ενισχύσουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ, οι στόχοι CO2 θεωρούνται κρίσιμοι. Η διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Julia Poliscanova, προειδοποιεί ότι η ΕΕ κινδυνεύει να χάσει σημαντικό μερίδιο αγοράς αν καθυστερήσει την εφαρμογή των στόχων. Ταυτόχρονα, η κατάσταση στην αγορά μπαταριών απαιτεί περισσότερη προσοχή, καθώς οι ευρωπαϊκοί παραγωγοί μπαταριών έχουν αντιμετωπίσει προκλήσεις λόγω του ανταγωνισμού από τις φθηνές κινέζικες μπαταρίες. Αν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα, το 59% της σχεδιαζόμενης παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη μπορεί να μην προχωρήσει, με αρνητικές συνέπειες για τις επενδύσεις και τις θέσεις εργασίας.

Από την άλλη πλευρά, καθεμία από τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζει διαφορετική εξέλιξη στην ευρωπαϊκή αγορά. Η MG, για παράδειγμα, είδε τη μερίδα της στην αγορά να πέφτει από 4,1% τον Αύγουστο του 2023 στο 2,4% τον Αύγουστο του 2024. Σε αντίθεση, η BYD αύξησε το μερίδιο της από 1,6% σε 2,9% την ίδια χρονική περίοδο. Η Geely ακολούθησε παρόμοια πορεία, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της από 1,3% στο 2%.

Πηγή: newsbeast.gr

Share: Facebook Twitter Linkedin