Η ΑΑΔΕ εγκαινιάζει ψηφιακές και εξπρές διαδικασίες για την υποβολή διακοπής εργασιών από επιχειρήσεις και επαγγελματίες, με λιγότερα δικαιολογητικά. Μια νέα εφαρμογή θα γίνει διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ μέσα στον Οκτώβριο, επιτρέποντας σε όσους ετοιμάζονται να κλείσουν, να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ψηφιακά μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν τη δήλωσή τους μέσω της νέας πλατφόρμας, όπου το σύστημα θα ελέγξει αυτόματα αν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις. Ο έλεγχος για τις αιτήσεις που υποβάλλονται εμπρόθεσμα, εντός 30 ημερών από την ημέρα διακοπής, θα γίνεται με εξαιρετική ταχύτητα και χωρίς ταλαιπωρία. Για τις δηλώσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, θα διενεργείται ηλεκτρονικός έλεγχος προκειμένου να επαληθευτεί η ημερομηνία διακοπής που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος.
Το σύστημα θα ενεργοποιεί ελέγχους για όλες τις εκπρόθεσμες δηλώσεις, ώστε να αποκαλυφθούν τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που δήλωσε ο επαγγελματίας, καθώς και να ελεγχθούν τυχόν νέες φορολογικές υποχρεώσεις ή μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων. Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων και εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις, θα δίνεται το «πράσινο φως» για την οριστική παύση εργασιών.
Η υφιστάμενη διαδικασία απαιτεί ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, μετά την οποία αναλαμβάνει ελεγκτής. Με τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα, η διαδικασία θα γίνεται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, αν και δειγματοληπτικοί έλεγχοι θα εξακολουθήσουν να πραγματοποιούνται με βάση τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου.
Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται με την αίτηση μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στο ΚΕΦΟΔΕ ή στη ΔΟΥ της επιχείρησης. Η μη υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών θα οδηγήσει σε απόρριψη της αίτησης.
Πηγή: newsbeast.gr