Τα καθαρά κέρδη των μετόχων του Ομίλου, προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα, παρουσίασαν αύξηση 20,1% κατά το Α’ Εξάμηνο του 2024, φθάνοντας τα € 65,7 εκατ. (εκ των οποίων € 54,9 εκατ. προέρχονται από συνεχιζόμενες δραστηριότητες). Η λειτουργική κερδοφορία (adj.EBITDA) ανήλθε σε € 269,1 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 7,5%, με το περιθώριο (adj.EBITDA margin) να διαμορφώνεται στο 17,8%, σε σύγκριση με 15,6% το 2023. Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε € 1.515,2 εκατ. (από τα οποία € 1.362,8 εκατ. προήλθαν από συνεχιζόμενες δραστηριότητες), σημειώνοντας μείωση συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, κυρίως λόγω εκ του τομέα θερμικής ενέργειας.
Σημαντική εξέλιξη για την ανάπτυξη του Ομίλου θεωρείται η συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 20.06.2024 με την εταιρεία ABU DHABI FUTURE ENERGY PJSC – MASDAR, σχετικά με την πώληση του 36,59% της συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Η αξία της συναλλαγής φθάνει τα 880 εκατ. ευρώ, αποτιμώντας το σύνολο των μετοχών της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σε 2,4 δισ. ευρώ και την συνολική αξία της (Enterprise Value) στα 3,2 δισ. ευρώ. Στο πλαίσιο της συναλλαγής, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα εξαγοράσει και μη σχετιζόμενες με ΑΠΕ δραστηριότητες της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ έναντι εμπορικής αξίας περίπου € 67,5 εκατ.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου, ο Όμιλος υπέγραψε συμβάσεις παραχώρησης για την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό, οι οποίες αντιπροσωπεύουν επενδύσεις άνω των € 5,0 δισ. Η Αττική Οδός αναμένεται να αρχίσει την περίοδο παραχώρησης σύντομα, προσφέροντας επαναλαμβανόμενα και προβλέψιμα έσοδα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης η ωρίμανση του έργου της μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή και η κατασκευή νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, το οποίο έχει προχωρήσει πάνω από 36%.
Ο Όμιλος αναμένει ενίσχυση των μεγεθών του λόγω της σταδιακής ολοκλήρωσης έργων, όπως η παραχώρηση Αττικής και Εγνατίας Οδού και η Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή. Η πωληθείσα συμμετοχή στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα αυξήσει τα ταμειακά διαθέσιμα κατά € 864 εκατ., ενισχύοντας σημαντικά την επενδυτική ικανότητα του Ομίλου και μειώνοντας παράλληλα δανειακές υποχρεώσεις ύψους € 1,1 δισ.
Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου παρέμεινε ισχυρή, με τα κέρδη προ φόρων να φθάνουν τα € 98,2 εκατ. Παρά την μείωση λόγω αποτιμήσεων χρηματοοικονομικών παραγώγων, τα κέρδη μετά τους φόρους διαμορφώθηκαν σε € 70,0 εκατ. την τρέχουσα περίοδο. Ο Όμιλος συνεχίζει να προετοιμάζεται για σημαντικό αριθμό διαγωνισμών, με νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 8-10 δισ. ευρώ να αναμένονται στην επόμενη διετία.
Στον τομέα των κατασκευών, το ανεκτέλεστο έργων ανήλθε σε € 5,0 δισ., με περισσότερο από 75% αυτού να αφορά σε ιδιωτικά έργα. Οι διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους παρουσίασαν αύξηση 7,4%, reflecting the economic recovery της χώρας. Οι μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο έχουν πλέον τεθεί σε πλήρη λειτουργία, συνεισφέροντας στην συνολική άνοδο των δραστηριοτήτων του Ομίλου.
Πηγή: newsbeast.gr