Το έργο αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής γραμμής μήκους 36 χλμ., που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων. Σκοπός του είναι να εξυπηρετήσει περιοχές με πυκνότητα πληθυσμού, όπως Ασπρόπυργος, Ελευσίνα και Νέα Πέραμος, διευκολύνοντας τη μεταφορά μέσω σιδηροδρομικού δικτύου. Το έργο, που έχει budget 132 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκίνησε επισήμως με την υπογραφή της σύμβασης τον Δεκέμβριο του 2023.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, επισημαίνει ότι η πρόοδος των εργασιών είναι ικανοποιητική, παρά τις προκλήσεις που έχουν προκύψει από απαλλοτριώσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 90% των ζητημάτων έχουν ήδη διευθετηθεί και το υπόλοιπο 10% αναμένεται σύντομα να επιλυθεί.
Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη όχι μόνο για τις τοπικές βιομηχανίες, αλλά και για τα logistics centers που αναπτύσσονται στην περιοχή, συμβάλλοντας παράλληλα στη μείωση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ. Ένα εμπορευματικό τρένο ισοδυναμεί με τη μεταφορά 15-20 βαρέων οχημάτων στους δρόμους.
Στο πλαίσιο της αυτοψίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή από τον κ. Τερεζάκη μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, κ. Βασίλη Οικονόμου, παρέχεται ενημέρωση για την πρόοδο των έργων. Η συνολική ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέων υλικών και υπηρεσιών, όπως το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS L1 και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στο Β’ εξάμηνο του 2026 και θα συνδέσει τη Δυτική Αττική όχι μόνο με την Αθήνα αλλά και με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και τον Πειραιά, προωθώντας τη συνολική σιδηροδρομική υποδομή της περιοχής. Πηγή: newsbeast.gr