Σημαντική εξέλιξη συνιστά η νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία είναι καθοριστική για την πορεία του αυτοκινητοδρόμου. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει 3,27 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το ποσό αυτό αναγνωρίζεται ως το υψηλότερο που έχει εισπραχθεί ποτέ από το ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, η σωρευτική ωφέλεια υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 7 δισ. ευρώ σε βάθος 25 ετών.
Αναλυτικά, η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου, που έχει μήκος 70 χλμ. και δέχεται κατά μέσο όρο 280.000 διελεύσεις οχημάτων ημερησίως, προσφέρει ποικιλία οφελών. Εκτός από την ενίσχυση των δημόσιων εσόδων που μειώνουν το δημόσιο χρέος κατά 1,5 μονάδες του ΑΕΠ, η σύμβαση προβλέπει και την ετήσια απόδοση ποσοστού τουλάχιστον 7,5% στον παραχωρησιούχο από τα έσοδα εκμετάλλευσης.
Λίγες μέρες πριν από την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου στον νέο παραχωρησιούχο, οι τιμές των διοδίων θα μειωθούν από 2,8 ευρώ σε 2,5 ευρώ, γεγονός που επιβεβαιώνει την προσδοκία για καλύτερη πρόσβαση. Επίσης, η σύμβαση παρέχει μόνιμη απαλλαγή από τα διόδια για επιβατικά οχήματα που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θέσεις εργασίας διασφαλίζονται, με καμία απώλεια θέσεων εργασίας στον αυτοκινητόδρομο. Ο νέος παραχωρησιούχος θα πραγματοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης ύψους 380 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την ποιότητα και την ασφάλεια της χρήσης του δρόμου.
Η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προοπτικά μπορεί να προσφέρει αμοιβαία οφέλη, μέσω της χρηματοδότησης και της σωστής λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, ενώ επιδιώκεται επίσης η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και η καλύτερη εξυπηρέτηση των μεταφορών στην περιοχή.
Τέλος, στόχος είναι η ομαλή και ασφαλής μετακίνηση των πολιτών, η γρήγορη μεταφορά εμπορευμάτων και η ικανοποίηση της μελλοντικής ζήτησης μεταφορών, ενισχύοντας τη συνολική λειτουργία του κυκλοφοριακού συστήματος στην Αττική, όπου η Αττική Οδός παίζει καθοριστικό ρόλο εδώ και πάνω από 20 χρόνια.
Πηγή: newsbeast.gr